ape je yang aku rase..

all McDonald have a farm..eieio..hahahahhahahahahhahha

Wednesday, January 19, 2011

SEMPURNA

setipa manusia mmg x sempurna..aku sendiri mengaku aku x sempurna...tapi jgn lah ilmu agama terlalu cetek..sbb bila agama cetek..org akn pandg hina terhadap kita..dan tidak slah juga kalau kita menegur perbuatan seseorg itu..contoh bile kite tegur seseorg tu..die akan kata semula kat kita..mcm la ko tu sempurna sgt..MMG AKU X SEMPURNA..tapi x salah kalau aku tegur atas dasar nasihat sebab bile lagi n sape lagi y akn tegur kite..nk tunggu org yang sempurna...makan tahun kan nk cari n mmg x kan jmpa..melainkan NABI kite...walau pon Dia dijanji kan syurga n tiada dosa...Dia tetap berdosa agar dosa Dia dihapuskan...maka jadi lah contah seperti Nabi kita...so kalau seseorang itu tegur..terima atau x nk terima tu terpulang la kat korg..sbb kite setiap manusia x SEMPURNA...jgn salah anggap utk setiap teguran kenara setiap teguran itu mungkin boleh membawa perubahan pada diri kita...aku sendiri mengaku aku susah nk terima nasihat...tapi bile aku duduk sorg2,teringat balik kate kate kawan2 y tegur aku tu sume ade betul nya...kepada kawan2 yang banyk tegur aku...aku buat perubahan pada diri aku secara pelahan...mmg tu je y aku mmp..sbb manusia juga  susah nk ubah diri nye sendiri..mmg mkn masa la...x bohong...

setiap teguran korg...aku amek iktibar...aku sayang sume yang tegur aku..org yang tegur itu bermaksud org tu sayang korg...

No comments:

Post a Comment